- Repeterte manuelle klikk
- Klikk fra roboter eller andre automatiske tjenester
Plutselig økning i klikk kan trigge undersøkelser, men kan også være pga:
- Endring i konkurrents annonsering
- Aktivering av annonser for Google Network
- Sesong
- Endring i bud
- Høyere posisjon til annonse
- Høyere relevans til annonse
- ISP som bruker samme IP på mange brukere
- Bruksmønster til prissammenligningstjenester kan trigge samme bruker til å klikke flere ganger på samme annonse
Proaktivt:
- Algoritmer som i sann-tid filtrerer ut ugyldige klikk
- Kombinert analyse, manuell og automatisk vha algoritmer for å undersøke mistenkelige klikk-mønstre
- Undersøkelser av klager meldt inn til Ad Traffic Quality Team
- Optimaliser kontoen din slik at du isolerer deg fra å bli vist i irrelevante sammenhenger.
- Bruk Google Analytics og auto-tagg kampanjene dine slik at du lettere kan se plutselige traffikøkninger.
- Bruk Account reports og kjør Invalid Clicks Report for å se hvilke klikk du har fått som har blitt avdekket som ugyldige av Google
- Følg med i Billing summary for rader kalt Adjustment - Click Quality, dette viser at steg 2 av proaktive tiltak har avdekket ugyldige klikk og dette har blitt kreditert kontoen.
- Bruk Click Quality form eller det generelle skjemaet for å kontakte AdWords
- Oppgi kampanjenavn, annonsegrupper og søkeord som du mistenker
- Tidspunkt og dato for når de ugyldige klikkene skal ha blitt levert
- Data fra dine logger (webanalyse, feks Google Analytics eller LyrisHQ) som indikerer mistenkelige klikk
- Eventuelt hvor annonser i Innholdsnettverket ble vist (url)
- En beskrivelse av trender i logger eller rapporter som indikerte at ugyldige klikk kan ha blitt levert.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar